کراس چین Cross Chain چگونه کار می کند؟
نوشته شده توسط : deyarz.com

آموزش بازارهای مالی را با سایت  deyarz.com شروع کنید...

کراس چین Cross Chain

آیا می دانید کاربرد کراس چین Cross Chainچیست؟
تا چند سال پیش، مردم معمولا بلاک چین را جدی نمی گرفتند. امروزه، هر فردی در سرتاسر جهان حداقل چیزی در مورد بلاک چین شنیده است و بازار کریپتو به سرعت رشد کرده است. همه اینها به دلیل تمرکززدایی، امنیت و فرصت های سرمایه گذاری است که بلاک چین فراهم می کند. اما قدم بعدی برای این فناوری چیست؟ 

کارشناسان می گویند که توسعه دهندگان در حال تلاش برای مقابله با موضوع قابلیت همکاری هستند. با حرکت رو به جلو در این مسیر، کراس چین کریپتو به نعمتی برای دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌ است. همانطور که از نام آن پیداست، به ایجاد پلی بین بلاک چین‌ها کمک می‌کند و از پروتکل‌های آن‌ها پیشی می‌گیرد، بنابراین به کاربران اجازه می‌دهد به طور همزمان روی دو زنجیره کار کنند. کراس چین Cross Chainدقیقا چیست؟ چگونه کار می کند؟ و انواع آن چیست؟ اینها سوالاتی است که به آن ها خواهیم پرداخت. 

 

کراس چین Cross Chainچیست؟

کراس چین Cross Chain یک پل بلاک چین است که به انتقال دارایی ها، توکن ها و قراردادهای هوشمند بین زنجیره ها کمک می کند. با ایجاد یک شبکه امن در میان زنجیره ها، به تعامل دو زنجیره مختلف کمک می کند. Wanchain اولین پل زنجیره ای کریپتو بود که در سال 2018 راه اندازی شد. در حال حاضر، تعداد زیادی کراس چین وجود دارند که هر روز فعال می شوند. بنابراین، اکنون Cross Chain عملیات آسان تری را ارائه می دهد.

 

کراس چین چگونه کار می کند؟

 

بهترین کراس چین Cross Chainمتقاطع، پلی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌ های خود را با هزینه های پایین تراکنش به راحتی قفل کرده و ضرب کنند. کل عملکرد یک پل کریپتو زنجیره ای متکی به مکانیسم lock and mint است. در این مکانیسم، نیاز به یک «نگهبان» وجود دارد که به انتقال کل توکن ها از یک زنجیره به زنجیره دیگر کمک می کند. بهتر است برای توضیح این قسمت مثال بزنیم. 

فرض کنید 20 بیت کوین در زنجیره اصلی دارید اما می خواهید بدون خرید توکن های جدید سازگار با ETH روی زنجیره ETH کار کنید. پل‌های زنجیره‌ای متقاطع مسیری را برای کاربران فراهم می‌کنند تا توکن‌های پیچیده‌شده را دریافت کند. بنابراین، شما باید این 20 توکن BTC را به آدرس پل ارسال کنید و پس از واریز توکن ها، یک «نگهبان» اطلاعات مربوط به انتقال را دریافت می کند. سپس توکن بومی را فریز کرده و BTC پیچیده (wBTC) را روی زنجیره ETH تولید می کند که با آن زنجیره سازگار است.

کاربران می توانند با استفاده از این توکن های پیچیده شده در زنجیره جدید کار کنند و زمانی که می خواهند توکن های اصلی خود را پس بگیرند، باید wBTC را به آدرس ETH نگهبان ارسال کنند. پس از پرداخت هزینه تراکنش کوچک، بیت کوین اصلی را پس می گیرید. به این ترتیب، کاربران می توانند با استفاده از یک دارایی و آن هم بدون نگرانی از اتمام سرمایه گذاری خود به دلیل تبدیل به دارایی های مختلف، روی چندین زنجیره فعالیت کنند. 

توکن‌ های پیچیده همراه با کراس چین Cross Chainمتقابل محبوبیت پیدا می‌کنند. زیرا از قابلیت همکاری زنجیره‌های بلوکی حمایت می‌کنند. اکنون که می دانید کاربرد کراس چین چیست در ادامه به بررسی انواع کراس چین می پردازیم.

 

انواع کراس چین

 

در زیر انواع Cross Chainآمده است:

انتقال یک دارایی بین دو زنجیره

همانطور که از نام آن پیداست، چنین کراس چین Cross Chainکریپتو انتقال یک دارایی واحد را بین دو زنجیره ارائه می دهد.

کراس چین انتقال بسیاری از دارایی ها بین دو زنجیره

اکنون که ما در مورد انتقال دارایی بین دو زنجیره صحبت می کنیم، پل های متعدد برای انتقال دارایی های مختلف بین دو زنجیره پیشنهاد می کنند. بیایید نمونه ای از چنین پل را مورد بحث قرار دهیم: پل رنگین کمان. این یک کراس چین است که می تواند ETH و سایر دارایی های ERC-20 را به پروتکل NEAR ارسال کند.

کراس چین انتقال دارایی از یک زنجیره به چند زنجیره

در حرکت رو به جلو، بسیاری از کاربران به انتقال دارایی ها بین چندین زنجیره نیاز دارند. این نوع پل زنجیره ای کریپتو به کاربران اجازه می دهد تا یک زنجیره را به چندین زنجیره دیگر متصل کنند.

انتقال دارایی های متعدد بین زنجیره های مختلف

با برداشتن گام دیگری در ارائه قابلیت همکاری شبکه های بلاک چین، برخی از پل ها به کاربران اجازه می دهند دارایی های متعدد را بین زنجیره ها منتقل کنند. چنین پل هایی به توسعه دهندگان کمک می کنند تا DApp هایی ایجاد کنند که نقدینگی برنامه های بالاتری را ارائه می دهند.

انتقال دارایی ها در زنجیره های مختلف تحت یک برنامه

اکنون، DAppها برای جذب کاربران بیشتر به نقدینگی بیشتری نیاز دارند. برنامه‌های زنجیره‌ای متقابل مانند AnySwap DEX امکان انتقال دارایی‌های متعدد در زنجیره‌های مختلف را تحت یک پلتفرم ارائه می‌دهند. 

جهت افتتاح حساب در صرافی و بروکر قابل اعتماد با کلیک بر روی لیست بهترین صرافی های ارز دیجیتال و بروکرها ، جدول را مشاهده کنید.

 

سخن آخر 

کراس چین Cross Chainاهمیت زیادی در پیشبرد فناوری بلاک چین دارد. گزینه قابلیت همکاری که به کاربران ارائه می دهد، آن را به یک دارایی بسیار مورد نیاز برای دنیای رمزنگاری تبدیل می کند.

 با کار بر برخی از معایب آن، کراس چین کریپتو می‌تواند به چیز بزرگ بعدی در بازار کریپتو تبدیل شود. این فرصت را برای استفاده از دارایی ‌های مختلف در چندین بلاک چین و بهره‌ مندی از مزایای آن بلاک چین ‌ها، مانند هزینه‌ های پایین گاز، ارائه می ‌دهد. با اجرای پل های زنجیره ای، امکان داشتن یک سیستم بلاک چین به هم پیوسته چندان دور از دسترس نیست. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که بهترین کراس چین ها رمزنگاری، آینده فناوری بلاک چین هستند.

منبع مقاله : سایت deyarz.com





:: برچسب‌ها: آموزش بازارهای مالی , ارز دیجیتال , صرافی , فارکس , دی ارز ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: